مکان های توریستی رم

در مقاله “رم، شهر هفت تپه”، چند مورد از کارهایی که باید در رم انجام دهید را شرح دادیم. اما داستان اینجا تمام نمیشود. رم مملو از مکان های توریستی جذاب است که بازدید از تمام آنها نیازمند چند سفر به رم است. با ساوش مگ همراه شوید تا در این جاذبه ها قدم زده و آنها را با یکدیگر تماشا کنیم.

1. کولوسئوم

کولوسئوم یک آمفی تئاتر بیضی شکل است که در مرکز شهر رم قرار دارد. این مکان که اغلب به عنوان آمفی تئاتر فلاویان شناخته می شود، به طور استراتژیک در نزدیکی فروم رومی ساخته شده است و آن را به یکی از محبوب ترین جاذبه های کشور تبدیل می کند. سالانه بیش از 6 میلیون نفر از کولوسئوم بازدید می کنند. نیازی به گفتن نیست که اگر در رم باشید، قطعاً کولوسئوم را خواهید دید.

2. موزه های واتیکان

خانه هزار هنر، موزه‌های واتیکان یکی از محبوب‌ترین موزه‌های هنری ایتالیا هستند. با حدود 6 میلیون بازدید کننده سالانه، این سایت یکی از قدیمی ترین سایت های رم است. موزه‌های واتیکان با داشتن یکی از بهترین مجموعه‌های هنری در شهر، شامل نمایشگاه‌هایی هستند که در حدود 7 کیلومتر راهروها و سالن‌ها قرار دارند. این ویترین هنر بی‌ارزش برای هر کسی که به هنر رومی علاقه دارد قطعا ارزش دیدن دارد.

3. فروم رومی

فروم رومی یا آنچه در لاتین Forum Romanum نامیده می شود، منطقه ای از خرابه هایی است که زمانی یک میدان خرید بوده و چندین ساختمان مهم دولتی آن را احاطه کرده اند. این مکانی بود که همه اشکال جلسات عمومی، کنسرت ها، اجراها، دادگاه های حقوقی و محاکمه های عمومی در شهر رم برگزار می شد.

4. فواره تروی

این فواره در سال 1762 توسط هنرمند Nicola Salvi ساخته شده است. فواره تروی یا Fontana di Trevi، برای هر کسی که قدم در رم می گذارد واجب است که از آن بازدید کند. مردم اغلب در مورد انداختن یک سکه در فواره صحبت می کنند. این سنت ده‌ها سال است که ادامه دارد و افسانه پشت آن به تعداد سکه‌های پرتاب شده در فواره بستگی دارد.

5. میدان سنت پیتر

میدان سنت پیتر یک میدان بزرگ و زیبا است که در پایه کلیسای سنت پیتر در شهر واتیکان واقع شده است. این یک شگفتی معماری است که توسط برنینی طراحی شده است. این میدان از یک قسمت بیضوی و یک قسمت ذوزنقه ای تشکیل شده است.

6. کلیسای سنت پیتر

کلیسای پاپ سنت پیتر واقع در شهر واتیکان در رم یکی از بزرگترین کلیساهای جهان و قطعا مقدس ترین مکان برای مسیحیت است. همچنین به عنوان “بزرگترین کلیسای جهان مسیحیت” شناخته می شود.

7. پیازا ناوونا

پیازا ناوونا که به عنوان شاهکار معماری باروک شناخته می شود، در صد مغازه، رستوران و غذاخوری که اطراف این مکان تاریخی را احاطه کرده اند، مملو از زندگی است.

8. پانتئون

پانتئون که یکی از مهم‌ترین و حفظ‌شده‌ترین ساختمان‌های رم از نظر فرهنگی است، بقایای چندین شخصیت برجسته از جمله رافائل را در خود جای داده است.

9. راه آپین

این یکی از مهم ترین جاده های تاریخ غرب است و همچنین پایه ضرب المثل “همه راه ها به رم ختم می شود!” جاده تاریخی مملو از دخمه ها، مقبره ها، مقبره ها و ویلاهایی است که همگی بخشی از تاریخ غنی ای هستند که شهر را در بر گرفته است.

10. پله های اسپانیایی

پله های اسپانیایی منطقه ای از پله ها بین پیاتزا دی اسپاگنا در قسمت پایین و ترینیتا دی مونتی در بالا است. آنها در مجموع 135 پله دارند که به سبک باروک اصیل طراحی شده اند و به عنوان مکانی عالی برای نشستن، استراحت و تماشای شلوغی روزانه شهر هستند.

11. کامپو دی فیوری

بازار Campo de’Fiori یکی از بزرگ‌ترین بازارهای شهر است که در آن همه چیز از سرامیک و ماکارونی گرفته تا محصولات تازه و پورسینی را می‌بینید. این میدان مستطیل شکل که در میدان ناوونا در رم واقع شده است، یکی از قطب‌های اصلی برای مردم محلی و همچنین تمرکز زندگی رومی است.

12. کلیسای سیستین

کلیسای سیستین محل اقامت رسمی پاپ است که در کاخ حواری در شهر واتیکان واقع شده است. بازدیدکنندگان در درجه اول به اینجا می آیند تا آخرین قضاوت میکل آنژ، خلقت آدم و نقاشی های سقف او را ببینند. با این حال، پانل های جانبی نقاشی شده توسط دیگر هنرمندان رنسانس نیز باورنکردنی به نظر می رسند.

13. پیاتزا دل پوپولو

پیازا دل پوپولو که قبلا به عنوان پورتا فلامینیا شناخته می شد، یکی از محبوب ترین میدان های شهر رم است. با سه کلیسای افسانه‌ای که در کنار میدان با یک ابلیسک عظیم مصری در وسط قرار گرفته‌اند، مرکز گردشگری شهر است.

14. طاق کنستانتین

طاق کنستانتین یک طاق عظیم است که بین دو جاذبه مهم رم – کولوسئوم و تپه پالاتین واقع شده است. این طاق بزرگ‌ترین طاق رومی است که تا کنون ساخته شده است، به کنستانتین، امپراتور بزرگ روم تقدیم شده است.

15. گالری بورگزه

گالری Borghese که در Piazzale Scipione Borghese در رم واقع شده است، یکی از معتبرترین گالری های هنری در جهان است. این مکان مجموعه ای از آثار باستانی، نقاشی ها و مجسمه های بورگزه را در خود جای داده است که به هنر رنسانس و سبک باستانی و معاصر اختصاص یافته است.

16. Castel Sant’Angelo

Castel Sant’Angelo که به آن آرامگاه هادریان نیز گفته می شود، در دوره های مختلف تاریخ به عنوان قلعه، مقبره، مخفیگاه و موزه عمل کرده است. این بنای تاریخی استوانه‌ای شکل که در منطقه Parco Adriano در پایتخت رم قرار دارد، یکی از محبوب‌ترین نقاط دیدنی کشور است.

17. سانتا ماریا ماگیوره

Basilica di Santa Maria Maggiore یکی از چهار کلیسای اصلی کاتولیک رم است. این کلیسا متعلق به قرن پنجم است که تا اواسط قرن بیستم تحت بازسازی و نوسازی اساسی قرار گرفت. این شهر به دلیل اندازه عظیم، موزاییک ها و شاهکارهای خلق شده توسط بهترین های آن زمان شناخته شده است.

18. اوستیا آنتیکا

Ostia Antica اکنون یک مکان باستان شناسی است که زمانی به عنوان شهر بندری رم عمل می کرد. شهری که زمانی ده قرن مدفون بود، اکنون در 25 کیلومتری جنوب غربی رم قرار دارد. با این حال، اکنون به دلیل سیلیسی شدن در فاصله 3 کیلومتری از دریا واقع شده است.

19. تپه پالاتین

تپه پالاتین یکی از هفت تپه رم و قدیمی ترین قسمت شهر است. این در موقعیت مرکزی قرار دارد و 40 متر بر فراز سیرک ماکسیموس و فروم رومی واقع شده است. این مکان تنها از جایی است که تمدن روم از آنجا شروع شد و قدمت آن به 1000 سال قبل از میلاد می رسد.

20. سنترو استوریکو

Centro Storico یک مرکز تاریخی واقع در قلب شهر رم است. می‌توان آن را با پای پیاده پوشاند و از بهترین بناهای تاریخی، با ساختمان‌های معماری کلاسیک باروک، سنگ‌فرش‌های خوب برای پیاده‌روی و بهترین مکان‌های خرید و غذاخوری در شهر تشکیل شده است.

21. یورو

Esposizione Universale Roma توسط دیکتاتور فاشیست موسولینی برای جشن گرفتن 20 سال فاشیسم ساخته شد. یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های رم، در عین حال دست‌کم‌گرفته‌شده، یورو، آثار معماران مشهوری مانند مارچلو پیاکنتینی، جوزپه پاگانو پوگاتشنیگ، و اتوره روسی را در خود جای داده است.

22. کلیسای سن جیووانی

کلیسای سن جیووانی در لاترانو بالاترین رتبه و قدیمی ترین کلیسا در میان چهار کلیسای اصلی رم است. این کلیسا دارای عنوان گرانبها «archbasilica» و کلیسای مادر کلیسای مؤمنان کاتولیک است. در داخل کلیسا، شبستان تعدادی از قدیمی ترین مجسمه های رم را به نمایش می گذارد.

23. حمام های کاراکالا

حمام های کاراکالا واقع در پایتخت ایتالیا به عنوان دومین حمام بزرگ عمومی در نظر گرفته می شدند. آنها بین سالهای 212 و 216 پس از میلاد در زمان سلطنت امپراتور کاراکالا ساخته شدند و از این رو به نام او شناخته می شوند. از آنجایی که در کنار آن قرار دارد می‌توانید همراه با بازدید شما از Appian Way از آن بازدید کنید. در طول قرن‌ها، دیوارها و سایر بخش‌هایی که قبلاً یک ترمای شگفت‌انگیز بود فرو ریخته و اکنون تنها چیزی که باقی مانده است، طاق‌ها و راهروهایی است.

24. ویلا فرنسینا

ویلا فارنسینا یک عمارت عظیم است که در دوره رنسانس (1505 – 1511) در منطقه تراستوره رم ساخته شده است. نام ویلا به عنوان تقدیم به یکی از صاحبان ویلا کاردینال الساندرو فارنزه داده شده است. ویلا فارنسینا نه تنها به خاطر ساختمان باشکوهش، بلکه به خاطر فضاهای داخلی و تزئینات آن نیز شناخته شده است.

25. Via Appia Antica

Via Appia Antica که با نام Appian Way نیز شناخته می شود، امتداد جاده ای باستانی است که رم را به بریندیزی متصل می کند. در حال حاضر، این مسیر بخشی از Parco Regionale dell’Appia Antica، یک پارک باستان‌شناسی در رم است. Via Appia Antica یک جاده طولانی است که مردم برای دویدن در صبح زود، قدم زدن با سگ‌های خود یا صرفاً کاوش در میراث باستانی رم و محیط‌های دیدنی آن از آن بازدید می‌کنند.

26. کلیسای بانوی ما در Trastevere

سانتا ماریا در تراستوره یک کلیسای قرن دوازدهمی است که در ناحیه تراستوره رم واقع شده است. این بنای تاریخی یک بازیلیکای کوچک است. این اولین کلیسای شهر است که به مادر مریم اختصاص یافته و یک جاذبه توریستی محبوب است. گردشگرانی که برای کاوش و یادگیری در مورد تاریخ، فرهنگ و سنت‌های آن، پیاده‌روی یا تور در تراستور را انتخاب می‌کنند، اغلب این کلیسا را ​​همراه با جاذبه‌های دیگر پوشش می‌دهند.

27. Domus Aurea

Domus Aurea یا خانه طلایی، در رم در Via della Domus Aurea، نزدیک به کولوسئوم رومی واقع شده است. این کاخ که به عنوان کاخ مسکونی امپراطور نرون ساخته شده است، بسیار مجلل است و اسراف را به نمایش می گذارد. دارای گنبد طلایی خیره کننده و سقف هایی با سنگ های نیمه قیمتی است و با نقاشی های دیواری و موزاییک پوشانده شده است. تورهای راهنما شامل یک تجربه واقعیت مجازی نیز می‌شوند که به شما امکان می‌دهد ببینید کاخ واقعاً چه شکلی است.

28. موزه های کاپیتولین

موزه کاپیتولین که در بالای تپه کاپیتولین قرار دارد، مجموعه ای از موزه های رم است که از موزه های باستان شناسی و هنر تشکیل شده است. قدمت موزه‌ها به اواخر قرن پانزدهم بازمی‌گردد، زمانی که با مجموعه‌ای کوچک از مجسمه‌های برنزی اهدایی پاپ سیکستوس چهارم شروع شد. بازدیدکنندگان می‌توانند مجموعه بزرگی از نمایشگاه‌هایی را که طی سال‌ها اهدا شده یا جمع‌آوری شده‌اند را بررسی کنند. موزه‌های کاپیتولین یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌هایی است که گردشگران برای دستیابی به اطلاعاتی در مورد هنر و باستان‌شناسی روم باستان توصیه می‌کنند.

29. حمام های دیوکلتیان

ترمه دی دیوکلسیانو که به نام حمام دیوکلتیان نیز شناخته می شود، حمام عمومی باستانی رم است. این نام از نام امپراتور دیوکلتیان که در اواخر قرن دوم و اوایل قرن سوم بر روم حکومت می کرد، گرفته شد. این بنا به افتخار امپراتور و به سفارش ماکسیمیان ساخته شده است. این حمام ها بزرگترین حمام های روم باستان محسوب می شوند. بازدید از این جاذبه تاریخی در اکثر پکیج های تور رم گنجانده شده است و می توان آن را در کنار موزه ملی روم که حمام ها بخشی از آن هستند پوشش داد.

30. ویلا بورگزه

باغ ویلا بورگزه پارکی است که در Piazzale del Museo Borghese در رم واقع شده است. این مکان با وسعت 80 هکتار، مکانی عالی برای استراحت و تماشای برخی از هنرهای نفیس رومی است. گالری بورگزه در اینجا دارای نقاشی‌هایی از هنرمندان مشهوری مانند رافائل، لئوناردو داوینچی و کاراواجو و مجسمه‌هایی مانند «آپولو و دافنه» اثر برنینی است. 200 گونه مختلف از حیوانات را می توان در باغ وحش رم (Bioparco di Roma) یافت. اگر می خواهید از این طریق در پارک بگردید، اسکوتر، دوچرخه و رولربلید اجاره ای در دسترس است.

31. موزه ملی روم

موزه ملی روم مجموعه‌ای از موزه‌ها است که در مکان‌های مختلف رم واقع شده‌اند. این موزه‌ها برای نمایش مجموعه وسیعی از آثار تاریخی پیش و اولیه که در حین کاوش‌های باستان‌شناسی در مناطق مجاور کشف شده‌اند، تأسیس شده‌اند. حدود 5 تا 6 ساعت طول می کشد تا تمام موزه ها را پوشش دهید، اما یک روز گشت و گذار در فرهنگ شهر از طریق نمایش ها مطمئناً ارزشمند است.

32. Palazzo Doria Pamphilj

Palazzo Doria Pamphilj یک موزه خصوصی متعلق به خانواده Doria Pamhilj در Via del Corso در رم است. شاهکارهای بسیاری از رافائل، تیزیانو، کاراواجو، کورجو، ولاسکز و برنینی به نمایش گذاشته شده است. از میان اینها، پرتره واقع گرایانه ولاسکوئز از پاپ اینوسنت ایکس به وضوح می درخشد و اتاق مخصوص به خود را داده است. تجربه موزه با راهنمای صوتی رایگانی که توسط جاناتان پامفیلی روایت می‌شود، کامل می‌شود که حکایت‌ها و نکاتی درباره تاریخچه خانواده ارائه می‌دهد.

33. Basilica di San Clemente

باسیلیکا دی سان کلمنته یک کلیسای کوچک است که در میدان سان کلمنته در رم واقع شده است. این بنای تاریخی شما را در مراحل مختلف تاریخ روم می برد. کلیسای دوره قرون وسطی بر بالای کلیسای قرن چهارم ساخته شده است و شامل خانه یک اشراف رومی است که با هم سه لایه را تشکیل می دهند. باسیلیکا دارای نقاشی های دیواری زیبا و موزاییکی است که پیروزی صلیب را به تصویر می کشد. زیارتگاه قدیمی کلیسای شامل ورودی کلیسا در زیر است. پایین تر، خانه اشراف رومی قرن اول و معبدی تاریک قرن دوم به خدای میترا را خواهید دید.

34. Piazza Venezia

میدان ونیز یا میدان ونیز در تقاطع چهار راه – Via del Corso، Via del Plebiscito، Via di Teatre Marcello و Via dei Fori Imperiali قرار دارد. نام این میدان از Palazzo Venezia، یکی از مهمترین بناهای تاریخی رم گرفته شده است. پیازا خانه چندین ساختمان تاریخی دیگر است و پس‌زمینه‌های دلپذیری برای عکس‌ها ارائه می‌دهد.

35. محراب میهن

محراب میهن یک ساختمان باشکوه و باشکوه است که در میدان ونزیا واقع شده است. نام‌های مختلفی مانند Vittoriano، Monumento Nazionale a Vittorio Emanuele II، و The Wedding Cake یا The Typewriter است. در هسته آن مجسمه سوارکاری ویکتور امانوئل Ⅱ، اولین پادشاه ایتالیای متحد قرار دارد. یک پلکان بزرگ شما را به Altare della Patria و مقبره سرباز گمنام می برد. راه پله ادامه دارد و در بالاترین نقطه این بنای مرمری 81 متری خاتمه می یابد و منظره ای باشکوه را ارائه می دهد.

36. Palazzo Colonna

Palazzo Colonna بزرگترین کاخ خصوصی رم است که در Via della Pilotta واقع شده است. این کاخ بزرگ واقعاً یک جواهر پنهان است زیرا در سایه بسیاری از موزه ها و کاخ های عمومی دیگر قرار می گیرد و فقط یک بار در هفته باز است. نقاشی Il Mangiafagioli (لوبیا خوار) اثر Annibale Carracci تحسین برانگیزترین نقاشی در مجموعه Colonna است. سقف ها با نقاشی های دیواری Pinturicchio تزئین شده اند و آثار هنری هنرمندانی مانند Jan Brueghel the Elder، Bronzino، Guercino، Veronese، Tintoretto و دیگران وجود دارد.

37. ترمه دی کاراکالا

ترمه دی کاراکالا مجموعه ای از خرابه های قدیمی است که در خیابان ترمه دی کاراکالا در رم واقع شده است. حمام ها، که دومین حمام بزرگ رومی شهر بودند، در این مجموعه، پربازدیدترین مکان در اینجا هستند. چشم‌اندازهای واقعیت مجازی موجود در این سایت باستان‌شناسی، تجربه صوتی و تصویری عالی از نحوه زندگی مردم در زمان‌های قدیم در اینجا ایجاد می‌کنند. در تابستان، Teatro dell’Opera میزبان کنسرت‌های فوق‌العاده، اجراهای اپرا و باله است.

38. سانتا ماریا دلا ویتوریا

سانتا ماریا دلا ویتوریا کلیسایی است که در خیابان ونتی ستمبر در رم واقع شده است. فضای داخلی فانتزی دارد و نور طبیعی زیادی دارد. برجسته‌ترین اثر هنری در اینجا، اثر برنینی سانتا ترزا trafitta dall’amore di Dio (خلسه سنت ترزا) است که در کلیسای کوچک کورنارو نمایش داده شده است. همچنین آثار هنری دیگری از نقاشان مانند گورچینو، نیکلاس لورن و دومنیچینو وجود دارد.

39. کلیسای سنت لوئیس فرانسوی

کلیسای سنت لوئیس فرانسوی در رم در میدان سن لوئیجی د فرانسی واقع شده است. مجسمه‌های بسیاری از قدیسان و شخصیت‌های تاریخی مانند شارلمانی و سنت لوئیس را در خود جای داده است. طرفداران آثار کاراواجو و دیگران واقعاً با سه اثر هنری نفیس او که در اینجا نمایش داده می شود – شهادت سنت متی، شغل سنت متی و سنت متی و فرشته – در کلیسای معروف Contarelli خوشحال خواهند شد.

40. Le Domus Romane di Palazzo Valentini

Le Domus Romane di Palazzo Valentini بقایای باستان شناسی اخیراً کشف شده از ویلاها و خانه های روم باستان در زیر کاخ والنتینی است. تورهای با راهنما ترتیب داده شده است تا شما را از میان خرابه‌های بازسازی‌شده در گذرگاه‌های شیشه‌ای بگذرانند. این تجربه با پیش‌بینی‌های چندرسانه‌ای از اینکه خرابه‌ها قبلاً چگونه بودند، تقویت می‌شود. حمام‌های قدیمی و اقامتگاه‌های پاتریسیون با نقاشی‌های دیواری زیبا و موزاییک‌های خیره‌کننده پوشیده شده‌اند.

41. Chiesa di Sant’Ignazio di Loyola

Chiesa di Sant’Ignazio di Loyola یک کلیسای یسوعی قرن هفدهمی است که در Piazza di Sant’Ignazio در رم واقع شده است. این کلیسا بیشتر به خاطر نقاشی های دیواری برجسته ترومپ l’œil اثر آندریا پوتزو شناخته شده است. شما شگفت زده خواهید شد که چگونه یکی از آنها از یک گنبد تقلید می کند و یک توهم نوری فوق العاده ایجاد می کند. نقاشی دیواری دیگر که به همان اندازه باورنکردنی است، روی سقف شبستان کشیده شده است. ورود سنت ایگناسیوس به بهشت ​​را در محاصره فرشتگان به تصویر می کشد.

42. پناهگاه گربه Torre Argentina

پناهگاه گربه Torre Argentina یک پناهگاه بدون کشتار گربه است که در سایت تاریخی Largo di Torre Argentina در رم واقع شده است. این مکان باستانی به بهشت ​​دوستداران گربه تبدیل شده است و بیش از صد گربه وحشی را در خود جای داده است. داوطلبان در پناهگاه همچنین برای فرزندخواندگی، عقیم‌سازی و عقیم‌سازی و غذا دادن به گربه‌هایی که در اینجا زندگی می‌کنند، که بسیاری از آنها معلولیت دارند، ترتیب می‌دهند. این پناهگاه همچنین اسباب‌بازی‌ها و سوغات گربه‌ها را می‌فروشد و برای کمک به این گربه‌ها به بازدیدکنندگان کمک می‌کند. شما می توانید این گربه ها را به فرزندخواندگی بپذیرید و آنها را به خانه ببرید یا حتی از راه دور به فرزندی بپذیرید، به عنوان مثال، کمک های ماهیانه به یک گربه خاص در پناهگاه بدهید.

43. تراستور

Trastevere یک محله رومی زیبا در مجاورت رودخانه تیبر (tras Tevere = در سراسر تیبر) است. در خیابان‌های سنگ‌فرش قدیمی و جذاب قدم بزنید یا از یک غذای اشتها‌آور در یک رستوران روباز صمیمی لذت ببرید. Piazzi di Santa Maria یک مکان دیدنی محبوب در Trastevere است. اینجا یک بازیلیکا با یک فواره زیبا در نزدیکی آن وجود دارد که مردم می‌توانند در آن استراحت کنند.

44. پونته سنت آنجلو

Ponte Sant’Angelo یا پل سنت آنجلو سنترو استوریکو را به Castel Sant’Angelo متصل می کند و از رودخانه تیبر عبور می کند. این یک پل سنگی تخت با 5 طاق است که در کناره های آن 10 مجسمه زیبای فرشته طراحی شده توسط جیان لورنزو برنینی با استعداد است. ارزش یک توقف سریع برای یک جلسه عکس را دارد، به خصوص بعد از غروب.

45. کاخ کویریناله

کاخ کویریناله بر فراز تپه ای در میدان کویریناله در رم واقع شده است. در حال حاضر اقامتگاه رسمی رئیس جمهور ایتالیا است. این مکان ساختمان‌ها و سازه‌هایی مانند معبد خدا کویرینوس را در خود جای داده است که نام آن را به تپه داده است، و فواره عظیم مونت کاوالو با دیوسکوری‌ها – دو غول به نام‌های کاستور و پولوکس. آثار هنری از باستان تا معاصر مانند نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، ملیله‌ها، نقاشی‌های دیواری و چینی در اینجا به نمایش گذاشته می‌شوند.

46. ​​ورزشگاه المپیک

استادیوم المپیکو یا استادیوم المپیک، استادیوم دو باشگاه فوتبال بزرگ – آ اس رم و اس اس لاتزیو – واقع در رم است. علاوه بر مسابقات فوتبال، این استادیوم میزبان بازی‌های راگبی و کنسرت‌های بین‌المللی پاپ و راک است. یک تور با راهنما در استادیوم به شما نگاهی به اتاق‌های رختکن، اتاق‌های رسانه، چرخ‌گردان و زمین می‌اندازد. شما همچنین می توانید به موزه دسترسی داشته باشید و از لباس ها و عکس های بازیکنان حرفه ای شگفت زده شوید.

47. Appian Way

Appian Way قدیمی ترین بزرگراه اروپا و یکی از جاده های مهم استراتژیک رم در نظر گرفته می شود. این جاده به عنوان جاده اصلی که به حمل و نقل تجهیزات نظامی، مواد غذایی و سایر منابع به شهرهای دیگر امپراتوری کمک می کرد، عمل می کرد. رم را به بریندیزی در جنوب ایتالیا و سایر شهرهای کوچک در راه متصل می کند. به عنوان “ملکه جاده ها” شناخته می شود زیرا جاده ای به طول 300 مایل بود که در زمانی ساخته شد که هیچ جاده اصلی دیگری وجود نداشت، یعنی 312 قبل از میلاد.

48. پانتئون

معبد رومی سابق که اکنون یک کلیسا است، پانتئون یکی از باستانی ترین بناهای رم است. چشمی در این ساختمان منبع اصلی نور طبیعی است و در طول تاریخ خود مورد استفاده مداوم بوده است. این جاذبه با داشتن ساختاری متفاوت و غیر سنتی از سایر بناهای تاریخی رومی، یکی از بهترین بناهای حفظ شده در کشور است و برای هر کسی که به تاریخ روم علاقه مند است، باید از آن بازدید کرد.

49. فواره فیومی

فواره فیومی در منطقه ناوونا رم واقع شده است و یکی از معروف ترین فواره های این کشور است. این فواره توسط جیان لورنزو برنینی طراحی شده و یک شاهکار معماری محسوب می شود. چند نیمکت در اطراف فواره وجود دارد که مردم فقط می نشینند و لذت می برند.

50. سوراخ کلید شوالیه های مالت

Knights of Malta Keyhole یک جاذبه محبوب در رم است که در کلیسای سانتا ماریا دل پریوراتو واقع شده است و به خاطر منظره‌اش از تپه‌های Aventine از طریق سوراخ کلید درب بزرگ کلیسا شناخته شده است. سوراخ کلید منظره ای زیبا از کلیسای سنت پیتر را می دهد که در ردیف درختان قرار دارد.

51. باغ پرتقال رم

باغ پرتقال یکی از پارک های زیبا در تپه های آونتین رم، بیش از 8000 متر مربع است. منظره ای تماشایی از شهر ارائه می دهد. از رودخانه تیبر گرفته تا سانتا ماریا و جانیکولوم، فضای سبز سرسبز پارک مکمل منظره است.

52. سیرک ماکسیموس

Circus Maximus که بین دره معروف آونتین و تپه پالاتین قرار دارد، یکی از اولین استادیوم‌های امپراتوری روم بود و اکنون محلی برای میزبانی برنامه‌های سرگرمی و کنسرت‌های مختلف است. به یک پارک عمومی زیبا تبدیل شد.

53. خانه کیتس-شلی

خانه کیتس شلی در شرق پیاتزا دی اسپاگنای رم، موزه‌ای است که مجموعه وسیعی از نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، نامه‌ها و دست نوشته‌ها را در خود جای داده است که به نویسندگان و شاعرانی مانند جان کیتس، پرسی بیش شلی، اسکار وایلد، وردزورث و خیلی بیشتر.

54. موزه لئوناردو داوینچی

موزه لئوناردو داوینچی یکی از انواع موزه های رم است که به آثار هنری و اختراعات لئوناردو اختصاص دارد. 50 ماشین تعاملی در سه نمایشگاه موضوعی مختلف وجود دارد که بر اساس مراحل لئوناردو تقسیم بندی شده اند.

55. یک تور اتوبوس هاپ آن هاپ آف رزرو کنید

تور اتوبوس Hop-on-Hop-off فرصتی را برای تجربه منظره پانوراما خیره کننده و تاریخ جذاب شهر از طریق راحت ترین اتوبوس های دو طبقه ارائه می دهد. برای مشاهده و آشنایی با برخی از محبوب ترین جاذبه های شهر مانند کولوسئوم، فروم رومی و بسیاری موارد دیگر، سوار اتوبوس روباز شوید.

56. ژلاتو را بچشید

مردم در سرتاسر جهان، از جمله کسانی که در بروکسل هستند، غذای یخی معروف ایتالیایی که به نام gelato شناخته می شود را می ستایند و قدردانی می کنند. اغلب به عنوان یک جایگزین فاسدتر و خوشمزه تر برای بستنی معمولی در نظر گرفته می شود.

با تمام گفته ها و ناگفته ها…

در این صفحه از ساوش مگ 56 مکان توریستی برتر رم را بررسی کردیم و در حال و هوای آنان غرق شدیم. آژانس مسافرتی هوایی و جهانگردی مهروماه آسمان مفتخر است تا پذیرای همیشگی شما در اجرای تورهای رم باشد و تجربه سفری متفاوت و آسان را هدیه کند.

درضمن میتونید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 03132110 تماس بگیرید تا کارشناسان تورهای خارجی ما راهنمای سفری ایده آل برای شما باشند.

تصاویر و واژه ها برای توصیف این شهر قاصرند. دیدگاه شما از تجربیات سفر به رم قطعا ارزشمندتر و جذاب تر است. مشتاقانه منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ESC را فشار دهید تا بسته شود