مکان های توریستی اندونزی

در مقاله “اندونزی، تلاقی طبیعت و فرهنگ”، 5 مورد از کارهایی که باید در اندونزی انجام دهید را شرح دادیم. اما داستان اینجا تمام نمیشود. اندونزی مملو از مکان های توریستی جذاب است که بازدید از تمام آنها نیازمند چند سفر به اندونزی است. با ساوش مگ همراه شوید تا در این جاذبه ها قدم زده و آنها را با یکدیگر تماشا کنیم.

1. بالی

بالی، معروف ترین جزیره اندونزی، در غرب جاوه در جزایر سوندا کوچک واقع شده است. این شهر به خاطر تراس های برنج خوش منظره، غذاهای معطر، سواحل خیره کننده و انبوهی از فرهنگ و سنت، شهرت جهانی دارد. بالی با معابد استادانه، خط ساحلی بی پایان، برخی از بهترین صخره های مرجانی جهان، آبشارها و مکان های خلوت، تفریح و ماجراجویی را ترکیب میکند.

2. یوگیاکارتا

یوگیاکارتا یا جوجاکارتا در جاوای مرکزی قرار دارد، یکی از مهم ترین قطب های فرهنگی، فکری و ادبی اندونزی است و قلب تپنده سنت اندونزی است. جوجاکارتا که از جنوب به اقیانوس هند و از شمال به کوه آتشفشانی مراپی محدود شده است، بزرگترین مجتمع معبد هندو در اندونزی یعنی پرامبانان را نیز در خود جای داده است.

3. گیلی تراوانگان

گیلی تراونگان که درست در سواحل شمال شرقی لومبوک و در غرب بالی قرار دارد، بخشی از مجمع الجزایر جزیره گیلی است. بزرگترین جزایر گیلی به دلیل زیرساخت های گردشگری محور و زیست شناسی دریایی فوق العاده اش، به مکانی ایده آل برای غواصی تبدیل شده است.

4. گیلی ایر

گیلی ایر که در میان سه جزیره گیلی در اندونزی قرار دارد، نزدیک ترین جزیره به لومبوک است و بهترین های هردو جهان را ارائه میکند. از معابد آرام گرفته تا آبشارها، کلبه های کنار ساحل، مکان های خلوت موج سواری، همراه با کافه های دنج و مراکز تفریحات شبانه، جوان ترین جزایر گیلی پاسخگوی نیازهای همه هستند.

5. نوسا پنیدا

گنج پنهان اندونزی، نوسا پنیدا، عجیب ترین جزیره از سه جزیره نوسا اسن و نسبتا کمتر به آن سفر میشود. در منطقه کلانگ کانگ واقع شده است و کمی دورتر از سواحل بالی است. در این فصل جزیره نسبتا خشک است و برای فعالیت هایی مانند غواصی و موج سواری مناسب است. با وجود این ویژگی ها، کشف این مقصد عجیب و غریب است.

6. جزیره کومودو

جزیره کومودو به عنوان یکی از عجایب طبیعی جهان نامگذاری شده است. این جزیره همراه با رینکا و سایر جزایری که پارک ملی کومودو را تشکیل میدهند، یکی از معدود مکان هایی در جهان است که در آن اژدهای کومودو از اسارت خارج شده اند. جدا از این، این جزیره همچنین محل زندگی 25 گونه مختلف در خطر انقراض از قلمرو حیوانات است.

7. بوربودور

مجموعه معبد بوربودور بزرگترین معبد بودایی در جهان است و یکی از میراث جهانی یونسکو است. یکی از پربازدیدترین جاذبه های اندونزی، در قرن هشتم ساخته شد. معابد شگفت انگیزی از معماری بودایی، با سکوهای متعددی که روی هم چیده شده اند با گنبدی باشکوه که در بالای آنها دیده میشود، پوشیده شده است.

8. جاکارتا

پایتخت اندونزی، جاکارتا، مرکز فرهنگی، اقتصادی و سیاسی این کشور نیز می باشد. در کوتا بارو یا شهر قدیمی جاکارتا، جایی که معماری هلندی استعماری در دوران قبل از استقلال اندونزی حفظ شده است، گردش کنید. قبل از رفتن به سمت مرکز جاکارتا و موناس، بنای یادبود ملی اندونزی برای مبارزات آزادی آن، از مناظر و منطقه تاریخی محله چینی جاکارتا دیدن کنید.

9. لومبوک

جزیره لومبوک که به عنوان یک بالی دست نخورده معرفی میشود، بخشی از زنجیر جزیره سوندا کوچک است و به خاطر آبشارهای درخشان، مزارع مروارید، دهکده های عجیب و غریب، شالیزارهای برنج و سواحل شن سفیدش محبوب است. این جزیره که در میان موج سواران محبوب است، عموما آرام تر و ساکت تر از جزایر خواهرش است.

10. اوبود

اوبود پایتخت فرهنگی و معنوی بالی است. زمانی که به عنوان پناهگاه هیپی ها در جزیره محبوبیت داشت، به یک مکان مدرن برای سلامتی و توانبخشی تبدیل شده است که دارای بسیاری از استراحتگاه های یوگای شهری، کافه ها و رستوران های سالم گیاه خواری و اقامت های آرام در پس زمینه مزارع برنج و کوهپایه های چرخان است.

11. سمارنگ

سمارنگ یک دیگ ذوب از فرهنگ هاست که در ساحل شمالی جاوه قرار دارد و بندر اصلی استان جاوه مرکزی است. تنوع فرهنگی و کثرت مذهبی فراوان سمارنگ حاصل بارها الحاق این شهر توسط نیروهای خارجی و اشغال آن است. معابد با رنگ های روشن، ساختمان های دوران استعمار، فستیوال های پر جنب و جوش چینی و مساجد مجلل، همگی در کنار هم قرار میگیرند تا ترکیبی از فرهنگ های هیجان انگیز سمارنگ را تشکیل دهند.

12. مدان

چهارمین شهر بزرگ اندونزی، مدان یکی از متنوع ترین مناطق این کشور است. مدان با چمن های وسیع، ساختمان های دولتی قدیم، ترافیک سنگین و مراکز تجاری جدید درخشان، تضاد جالبی بین دنیای سنتی و مدرنیته ارائه میدهد. هر گروه قومی به تنوع غذایی مدان کمک میکند و آن را به مکانی عالی برای گردشگران غذا تبدیل میکند.

13. فلات دینگ

مجموعه آتشفشانی در جاوه مرکزی معروف به فلات دینگ که از دی هیانگ می آید، به معنای واقعی کلمه به “محل زندگی خدایان” ترجمه میشود. این منظره که مملو از معابد زیبای هندو و جاوه است، از جمله هشت معبد کوچک که گفته میشود متعلق به پادشاهی کالینگا هستند و زمانی بخشی از 400 معبدی بودند که توسط پیروان هندوئیسم ساخته شده بودند.

14. سورابایا

سورابایا که به دلیل نقش محوری این شهر در مبارزات آزادی اندونزی به عنوان “شهر قهرمانان” شناخته میشود، یکی از مرموزترین شهرهای اندونزی است. دومین سکونتگاه بزرگ کشور، سوربایا، امروزه منعکس کننده تاثیرات بسیاری از ساکنان آن است.

15. باتام

باتام که درست در سواحل شرقی سوماترا در مقابل سواحل سنگاپور قرار دارد، یکی از زیباترین جزایر در مجمع الجزایر ریاوو و همچنین یکی از مدرن ترین مناطق اندونزی است. نزدیکی آن به سنگاپور همچنین آن را به یکی از پربازدیدترین مقصدهای تعطیلات آخر هفته برای ساکنان این کشور جزیره ای تبدیل میکند که به دنبال استراحت و کمی هوای تازه اقیانوس هستند.

16. باندونگ

باندونگ که شهر تضادهاست، یکی از مهم ترین و سریع ترین شهرهای اندونزی است. در فاصله 150 کیلومتری جاکارتا واقع شده است. باندونگ که مزارع برنج مواج، کوه های آتشفشانی و حس کاملا اروپایی را مشخص میکند، توسط استعمارگران هلندی “پاریس جاوه” لقب گرفت.

17. ماکاسار

ماکاسار یک بندر شلوغ و بزرگترین شهر در شرق اندونزی است. طبیعت جهانی و جاذبه های شهری آن را به شهری در اندونزی تبدیل کرده است که باید از آن دیدن کنید. این شهر به عنوان یک شهر نسبتا مدرن تر است؛ اما در چند مکان آثاری از معماری هلندی نیز دارد و فورت روتردام به عنوان یکی از سنگرهای باقی مانده از معماری استعماری ایستاده است.

18. بانتن

بانتن که در غربی ترین نقطه جاوه قرار دارد، استانی بسیار متنوع است که با گروه های قومی و زبان های بسیاری مشخص میشود و دیگ ذوب فرهنگ اندونزی است. این استان که کانونی برای فرهنگ ساندانی و غذاهای بانتانی است و مجموعه ای از سنت های دیگر، به راحتی از پایتخت، جاکارتا، قابل دسترسی است.

19. نوسا لمبونگان

نوسا لمبونگان یکی از سه جزیره استوایی ناحیه نوسا پنیدا، جزیره ای دیدنی است که در سواحل شنی سفید و اقیانوس درخشان هند پیچیده شده است. این جزیره که به طور سنتی گردشگران، موج سواران و کوله گردان ها را به خود جذب میکند، محل استراحتگاه های دیدنی، تپه های مرتفع با جنگل ها، صخره های مرجانی و مکان های غواصی حماسی است.

20. جزیره پادار

جزیره پادار سومین جزیره بزرگ پارک ملی کومودو است که در بین دو جزیره خواهر و برادرش، جزیره کومودو و جزیره رینکا، واقع شده است. پادار توسط تپه های ناهموار زیبا احاطه شده است که منظره پانورامایی فوق العاده ای را ارائه میدهند. این یک مکان عالی برای کوهنوردانی است که عاشق چالش هستند.

21. مانادو

شهر مانادو، پایتخت سولاوسی شمالی در اندونزی، دومین شهر بزرگ در منطقه است که بیشتر به دلیل داشتن معبد بان هین کیونگ که در جشن های سال نو چینی اهمیت زیادی دارد و تنوع زیستی دریایی خیره کننده اش شناخته شده است. ارتفاعات و موقعیت تاریخی و تجارت ادویه، آن را به مقصدی ضروری برای اکثر کوله گردها و مسافران تبدیل کرده است.

22. دپوک

این شهر در استان جاوای غربی، در جنوب جاکارتا، بین جاکارتا-بوگور واقع شده است. دپوک به معنای محل اقامت یا اقامتگاه شخصی است که در انزوا زندگی میکند. برخلاف معنایش، دپوک یکی از شهرهای اصلی توسعه یافته است که بسیاری از فعالیت ها و مکان های دیدنی برای مسافران را در خود جای داده است.

23. بندر لامپونگ

بندر لامپونگ پایتخت و بزرگترین شهر استان لامپونگ اندونزی است که در انتهای جنوبی جزیره سوماترا واقع شده است. این شهر وسیع سوماترایی با بیش از یک میلیون نفر ساکن، قبل از اینکه سفرهای هوایی به همان اندازه مقرون به صرفه شود، یک نقطه توقف  محبوب برای کوله گردها بود.

24. کینتمانی

کینتمانی روستایی مشرف به کوه باشکوه باتور و دریاچه فراگیر باتور است که در شمال شرقی منطقه بالی واقع شده است. کینتامانی با ارائه مناظر دراماتیک از چشم انداز ناهموار آتشفشان های فعال در حال دود شدن و معابد پراکنده در ارتفاعات، یکی از بی نظیرترین مکان های بالی است.

25. پادانگ

پادانگ یک مقصد توریستی نامتعارف، مرکز استان سوماترای غربی و دروازه ای برجسته به خانه قبیله بومی است. بندری شلوغ که به خاطر محصولاتش مانند لاستیک، دارچین، قهوه، چای و جوز هندی محبوبیت دارد، پادانگ حومه ای عالی است که میتوانید در آن استراحت کنید و از زیبایی های منظره ای که این مکان ارائه میدهد لذت ببرید.

26. پالمانگ

این شهر که به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای آسیا شناخته میشود، کوتا پمپک نیز نامیده میشود. پالمبانگ از اهمیت فرهنگی و تاریخی بالایی برخوردار است که مسافران یا کوله پشت نشینان نامتعارف را به خود جذب میکند. زمانی آن را ونیز شرق می نامیدند اما جذابیت آن در طول قرن ها کاهش یافته است.

27. گیلی گده

گیلی گده در سواحل جنوب غربی لومبوک قرار دارد و کوچک، ناهموار و جدا از سایر نقاط اندونزی است. درحالی که نام گیلی گده به معنای “جزیره بزرگ” است. با ابعاد 4 در 1.6 کیلومتر در عریض ترین نقطه به دلیل اندازه نسبتا کوچک خود، امتیاز قابل توجهی دارد.

28. پارک ملی کومودو

پارک ملی کومودو اندونزی یک منطقه حفاظت شده حیات وحش و حیات دریایی از گروهی از جزایر است که بین جزایر سامبوا و فلورز پراکنده شده اند. گونه درحال انقراض اژدهای کومودو در اینجا و هیچ کجای دنیا یافت نمیشود. جدا از مارمولک های غول پیکر، این جزایر محل زندگی گونه های متنوعی از گیاهان و جانوران و حیات دریایی پر جنب و جوش هستند.

29. جزیره رینکاپ

تنها زیستگاه طبیعی اژدهای غول پیکر کومودو، جزیره رینکا در شرق جزایر سوندا کوچک اندونزی واقع شده است. این جزیره یکی از سه جزیره اصلی پارک ملی کومودو به همراه جزیره کومودو و جزیره پایدار است و از سال 1991 در فهرست جهانی یونسکو قرار دارد.

30. سیربون

شهر سیربون در استان جاوه غربی، در کنار ساحل شمالی اندونزی واقع شده است. این شهر را با علاقه شهر میگوها، “کوتا اودانگ” نیز مینامند. مرز استان جاوه مرکزی با جاکارتا است و تقریبا 297 کیلومتر با شهر فاصله دارد. از آنجایی که سیربون تنها 37 کیلومتر مربع را اشغال میکند، میتوان آن را فقط در یک سفر یک روزه از جاکارتا کاوش کرد.

31. بوگور

این شهر همچنین به عنوان مرکز هنر و فرهنگ جوشان با بسیاری از مناظر جذاب و تاریخی از موزه ها، تئاترها، گورستان ها، کلیساها، کاخ بوگور و سایر مکان های تاریخی که قدمت آن به دوران استعمار هلند بازمیگردد، شناخته میشود. تاریخچه بوگور به قرن هفدهم بازمیگردد؛ زمانی که پایتخت پادشاهی سوندا بود و به “شهر رودخانه ها” معروف بود.

32. فلورس

فلورس جزیره ای زیبا و الهام بخش است که برای مدت طولانی تحت الشعاع همسایه معروفش بالی قرار داشت. امروزه، جزیره فورس به آرامی به عنوان یک مقصد منحصر به فرد در حال ظهور است. این جزیره مکانی زیبا برای شنا در دریاچه ها و آبشارهای بکر و یا حتی شیرجه زدن در اعماق آب های شگفت انگیز آن و کشف زیبایی های بی نظیر اقیانوس است.

33. بانیووانگی

بانیووانگی یکی از دست کم گرفته شده ترین و در عین حال از زیباترین مکان های اندونزی است که به زودی به مقصدی شگفت انگیز برای کاوش در مسیر خود به جزیره معروف بالی تبدیل میشود. این مکان که شرقی ترین شهر جاوه است، اولین جایی است که پرتوهای درخشان خورشید را دریافت میکند.

34. بینتان

جزیره بینتان که به نام نگری سگانتانگ لادا نیز شناخته میشود، در مجمع الجزایر ریاو در اندونزی واقع شده است. این جزیره که سابقا یک مرکز تجاری مهم بین هند و چین بود، اکنون میزبان لوکس ترین استراحتگاه ها و مراکز تفریحی است که آن را تبدیل به مکانی پرطرفدار در کنار ساحل میکند.

35. سومبا

سومبا جزیره ای زیبا و دست نخورده است که در شرق کشور واقع شده است. با این حال، به طرز شگفت انگیزی خود را از بخش آتشفشانی شمالی اندونزی متمایز میکند. بازدیدکنندگانی که به سومبا میرسند معمولا موج سوار هستند. آب های شفاف اقیانوس و سواحا ماسه ای سفید، مکانی عالی برای لذت بردن به دور از جمعیت پر سر و صدا هستند.

36. بلیتونگ

بلیتونگ جزیره ای زیبا در سواحل شرقی اندونزی است که با سواحل شنی سفید، آب های شفاف و آسمان آبی زیبای دست نخورده، فراری شگفت انگیز از شلوغی زندگی شهری ایجاد میکند. به محض پاگذاشتن به جزیره، یک سفر سریع به سواحل عجیب و غریبی که واقعا در نوع خود بی نظیر هستند انجام دهید.

37. سوراکارتا

سوراکارتا شهر زیبایی است که در جاوه شرقی واقع شده است. این شهر با خیابان های پهن درختی و ساختمان های تاریخی بسیار زیبا است. یکی دیگر از نکات برجسته سوراکارتا این است که زادگاه رئیس جمهور فعلی اندونزی جوکو ویدودو است که قبلا شهردار سوراکارتا بود.

38. جزایر مالوکو

جزایر مالوکو یا مولوکا یک مجمع الجزایر اندونزی است که به خاطر سواحل نخلی و آتشفشان هایش شناخته شده است. این جزایر در شرق سولاوسی و غرب گینه نو و شمال تیمور قرار دارند.

39. بالیک پاپان

بالیک پاپان در میان مقاصد گردشگری محبوب اندونزی در رتبه بالایی قرار دارد. در تنگه ماکاسار در جزیره بورنئو واقع شده است. این شهر که اغلب “دروازه بورنئو یا دروازه شرق کالیمانتان” نامیده میشود، یک شهر بندری در اندونزی است. شهر بالیک با داشتن چندین شرکت بین المللی معدنی و نفتی، بزرگترین صادر کننده نفت و محصولات مرتبط است. این باعث میشود آن را به عنوان “شهر نفت” اندونزی بشناسند.

40. جزایر باندا

منطقه مولوکا در شرق اندونزی گنجینه جزایر باندا را دارد. این مقصد فوق العاده که به خاطر ادویه های معطری مانند جوز هندی و گرز معروف است، بهشتی برای کسانی است که غواصی را دوست دارند.

41. سامباوا

سامباوا یک زیبایی دست نخورده در اندونزی است که هنوز توسط مسافران کشف نشده است. جاذبه اصلی این جزیره سواحل زیبای ماسه ای سفید، امواج باشکوه و صخره های مرجانی شگفت انگیز است. در اینجا مسافران زیادی را خواهید یافت که اهل ماجراجویی هستند و به دنبال گزینه های دیوانه وار موج سواری هستند یا فقط در آن شیرجه میزنند و زیبایی های اقیانوس را کشف میکنند.

42. جزایر کریمونجاوا

مجمع الجزایری که از 27 جزیره تشکیل شده است و یک پارک دریایی را تشکیل میدهند که تنها 5 نفر از آنها ساکن هستند، جزایر کریمونجاوا کهن الگوی بهشت جزیره غار شده هستند. صنعت گردشگری رو به رشدی شروع به تسخیر این جزایر در حاشیه سواحل شنی سفید مرواریدی کرده است و در حال رشد است.

43. جزایر واکاتوبی

واکاتوبی یک گروه جزیره ای متشکل از 4 جزیره است که در جنوب شرقی سولاوسی واقع شده اند، واکاتوبی به سرعت به عنوان یکی از مقاصد برتر جهان برای غواصی شهرت پیدا کرده است. سواحل بکر، اکوسیستم دست نخورده آن که دارای دومین سیستم بزرگ صخره های مرجانی در جهان است، ارزش تلاش کردن برای رسیدن به این بخش نسبتا دور افتاده اندونزی را دارد.

44. ساحل تانجونک آن

جاده ای ناهموار که از کوتا در لومبوک به یکی از سواحل لومبوک منتهی میشود که هنوز نسبتا خارج از مسیر توریستی است. تاب های نمادین ساحل در خط ساحلی سفید ماسه ای پراکنده است و در میان موج سواران و اهل ساحل مورد علاقه است.

45. ساحل پلنگ کونک

ساحل پلنگ کونگ که در سرتاسر جهان به طور منظم تا بیش از 7 متر متورم میشوند، مورد احترام است. موج سواری ساحل پلنگ کونگ برای موج سواران با تجربه ای است که به دنبال موج بزرگ بعدی هستند. دیدن موج سواران و تخته هایشان در میان امواج یک منظره معمول است.

46. پولائو بیاک

جزیره پیلائو بیاک یا بیاک که در خلیج سندراواسیح استان پایوآ واقع شده است، مرجان ها و صخره های مرجانی زیادی را در خود جای داده است. بزرگترین جزیره در مجمع الجزایر بیاک نومفور، بهشتی برای علاقه مندان به غواصی است. با آب و هوای گرمسیری در طول سال، دمای آب برای غواصی و کاوش در مرجان ها و خرابه ها عالی است.

با تمام گفته ها و ناگفته ها…

در این صفحه از ساوش مگ 46 مکان توریستی برتر اندونزی را بررسی کردیم و در حال و هوای آنان غرق شدیم. آژانس مسافرتی هوایی و جهانگردی مهروماه آسمان مفتخر است تا پذیرای همیشگی شما در اجرای تورهای اندونزی باشد و تجربه سفری متفاوت و آسان را هدیه کند.

درضمن میتونید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 03132110 تماس بگیرید تا کارشناسان تورهای خارجی ما راهنمای سفری ایده آل برای شما باشند.

تصاویر و واژه ها برای توصیف این کشور قاصرند. دیدگاه شما از تجربیات سفر به اندونزی قطعا ارزشمندتر و جذاب تر است. مشتاقانه منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ESC را فشار دهید تا بسته شود